balitrip.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

De laatste dagen in , lovina op Vila Caraka plaats seririt

Uit eten bij Jimberan en genieten van de zon,'s ondergang.

Dagje Tanah Lot

Een dagje Sanur

Even bijkomen op het strand Sanur

Vulkaan de Tangkubanperahu een actieve vulkaan.

De graven van beide oma,'s van Roy en Rob

Zoektocht naar familie van Roy en Rob in Chimahi

Zodiak Pascal Hotel bandung

De reis van Yogyakarta naar Bandung duurde 8 uren lang.

Borobodur

Heel vroeg in de ochtend om 04.00u werden we door de taxi opgehaald om naar de Borobudur te gaan.Na een korte wandeling in het donker moesten we 5 lagen hoog de trap op, dat was even pittig.Het was de bedoeling om de zonsopgang te fotograferen, maar helaas was het bewolkt,het was de moeite waard om andere mooie foto's te maken van de tempel.Boven op de tempel konden we van de rust en uitzicht genieten.

Prambanan tempel

Het grootste Hindoe-Javaanse tempelcomplex in Indonesië.(veel priesters).De tempels zijn gebouwd in 850 na Christus.

Merapi vulkaan

Merapi is de actiefste vulkaan van Indonesie en behoord tot de tien gevaarlijkste ter wereld!!

Atria Hotel Magelang Jakarta

Bali trouw ceremonie bij een Bali tempel

Pullman hotel op Kuta/ Legian

Zwemmen met de dolfijnen

Bukit Senggigi hotel Lombok

Aston Sunset Beach Resort-Gili Trawagan

Een kiekje op kuta beach

De reis van Schiphol naar kualalumpur

De reis naar Schiphol verliep vlekkeloos, mooi op tijd aangekomen op Schiphol.Wel even gesleep met de koffer.. Ook het inchecken verliep goed.de foto,'s komen nog.

Sandat hotel Bali Legian

Het eten in Indonesië

1van de inwoners op ons balkon (genaamd cichak een salamander

Gilli Trawagan

De reis begint

Kerst Dijkstra

Maandagmorgen 1 september om even voor 06.00 uur met de trein naar Schiphol. Mijn broertje was zo lief om heel vroeg op te staan om ons naar station te brengen. In totaal zullen we minimaal 24 uur onderweg zijn voor we op plaats van bestemming zijn. We vliegen met Malaysia Airlines vlucht MH17... Inmiddels MH19. Toch bijzonder gevoel als je weet dat enkele weken geleden zo vreselijk mis ging. Vlucht naar Kuala Lumpur duurt 13 uur, dan even wachten en dan door naar Denpasar. Vlucht viel reuze mee. Zelfs even geslapen. Om 12.35 uur (2 september) eindelijk op Bali. Meteen naar hotel en daar direct maar biertje genomen. Best wel moe.. maar om ritme te komen niet gaan slapen. Kuta en beetje verkend en tegen de avond naar strand om zonsondergang te zien. Onze drank meegenomen vanaf Schiphol maar even meester gemaakt. Rond half 1 s nachts gaan slapen en de volgende dag fit als hoentje opgestaan. Redelijk vroeg om pad om mooie trouwlokatie voor mijn neef Roy en nicht Inge uit te zoeken. Dit is gelukt! Aan het strand zou erg mooi zijn, maar uiteindelijk vonden we een nog leukere locatie bij een hele oude tempel middenin de jungle. Op 4 september vlucht naar Lombok genomen om met de taxi door te reizen naar Bangsal vanwaar we met de speedboot naar Gili Trawagan vervoerd werden. Op Lombok door "monkey forrest" gereden. Leuke kleine aapjes aan de kant van de weg. Inmiddels al erg tam omdat ze weten dat ze iets te eten krijgen van de lokale bevolking en toeristen. Onderweg errrugg druk op de weg. Ruim 2 uur over stukje (snel)weg van 75 gedaan. Lijkt wel of er miljoenen mensen op Lombok wonen... Maar het zijn er in totaal maar 500.000... Waarschijnlijk namen ze allemaal tegelijk dezelfde weg als wij... De boottocht duurde maar kwartiertje. Kleine tussenstop op Gili Air. De Gili eilanden zijn een paradijs op aarde. Helder blauw water, wuivende palmen en natuurlijk een wit strand... Met paard en wagen vervoerd naar ons 5* hotel. Dacht dat Indonesische 5 sterren zouden zijn... Dus stelde me er niet teveel van voor... Maar Ashton hotel overtrof elke verwachting!!!! Een paradijs in het kwadraat.

Rob Sibbald

We zitten in een villa in Siririt vlakbij de zee op wat bij te komen van alle indrukken Ik heb genoten van alles wat ik tegen kwam. Soms loopt alles anders als gepland en moet er iets worden geregeld. Of zijn er wat ergernissen met een restaurant of andere dingen. Alles wat je meemaakt heeft het voordeel, dat je ervan kunt leren. Het is altijd op te lossen, kan soms wat tijd kosten. Je moet er rekening mee houden een gast in dit land te zijn en je de gastheer of vrouw met respect hoort te behandelen. Goeiedag zeggen en een vriendelijke lach wordt altijd beantwoord en dat is erg veel waard voor mij. Het personeel is uiterst vriendelijk en je voelt je welkom. Ze kunnen en willen ook alles voor je regelen. Niets is te gek. De verkopers op het strand proberen dingen aan je verkopen op de Balinese wijze heel veel vragen en eindigen op een luttel bedrag. Soms heb je achteraf teveel betaald, maar dan praat je echter over een paar centen of wat euro' s. Het blijft een kostwinning voor de Balinees en zullen proberen zoveel mogelijk te krijgen. Ik heb samen met de anderen veel gezien en meegemaakt Zie daarvoor hun verhaal. In grote lijnen is het ook mijn verhaal, maar beleef ik het anders. Maar dat geldt ook voor de anderen. Ik probeer geen toerist te zijn maar een van hen en hun gelijke te zijn, maar dat is moeilijk. De mensen plaatsen je vaak als een meerdere en gedragen zich onderdanig. Liever zit ik tussen de mensen pratend over de dagelijkse dingen. Als toerist ben je voor hen een bron van inkomsten en dan is dat moeilijk te veranderen. Wat mij van Bali aanspreekt is de manier van omgaan met elkaar. Je ziet en voelt her respect voor elkaar van jong tot oud. Door het weer speelt het leven vooral buiten af en de huizen zijn ook zo gebouwd dat je dat gevoel hebt buiten te zijn. Altijd in verbinding met de tropische weersomstandigheden als je bij of in je huis zit. Ik zou hier wel kunnen leven met en onder de Balinese mensen. Ik ben westers opgevoed maar diep in mijn genen zit iets wat onuitwisbaar is en dat is mijn afkomst. Het stukje gen zorgt ervoor dat ik me thuis voel in dit land. Het liefst blijf ik hier. Het plan is er nog steeds de uitvoering hiervan moet nog gebeuren. Het Balinese woord voor dankjewel is Sukseme. Sukseme Bali dat ik hier gast mocht zijn.

Roy Sibbald

Hallo allemaal Ik zit nu op lombok en geniet van de rust en flora van dit eiland,had wel een andere beeld van Lombok eiland.wat mij opvallend is dat de lombokkanen erg opdringerig zijn in vergelijking met trawagan en en Bali Ons hotel op Lombok ligt op twee uur reizen van Lombok vliegveld.Het het hotel is tegen een steile helling aangebouwd eigenlijk wel een hele klim maar ooooo zo mooi.We zijns gisteren naar het plaatselijk dorpje gegaan en wilden in een lokale restaurant gaan eten. In de eerste instantie zag het er goed uit.(Dus niet!!!!!!!!) Ten eerste was de bediening niet goed.We moesten zeker anderhalf uur op ons eten te wachten en de KLAPPERRRRR was dat wat we bestelden niet compleet of er gewoon niet was.Al met al drama.Maar goed dit was weer een goede les voor de volgende keer. DUS GEEN AANRADER maar wel de helft betaald.

Erik Hoogland en Ellen Zimmerman

Ingrid Sibbald-Koehoorn

Hallo allemaal, 1 september zijn we vertrokken naar Bali. Eerst met de trein naar Schiphol. We hadden een half uur vertraging met het vliegtuig! Vlucht verliep goed, maar wel lang vliegen! Eenmaal aangekomen op Kuala Lumper moesten we twee uur wachten om door te vliegen naar Denpasar. Op de luchthaven van Denpasar stond onze chauffeur ons op te wachten. Nog een kwartiertje rijden naar het hotel Sandat bali Legian. Eindelijk op de plaats van bestemming. Het hotel ziet er redelijk uit! Maar goed we verblijven er maar een paar dagen. koffers neergezet en het stadsleven van Kuta bekeken. We zitten midden in het uitgangsleven van Kuta, maar dat vinden we niet erg!!! 4 september naar Gili Trawangan We werden opgehaald door onze chauffeur, maar die had zich verslapen! Terug naar het hotel om een taxi te vragen, die was er snel. Met de taxi naar vliegveld Denpasar, we waren gelukkig op tijd, want we konden gelijk door lopen naar het vliegtuig. Spannend allemaal, ik had nog nooit gevlogen met een twee motorige propellers. Maar het viel erg mee allemaal!! Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Lombok, met de boot naar Gili Trawagan wat is dat mooi zeg, prachtige stranden en een schitterde hotel. Super de luxe!! Jammer dat we maar 1 nacht verblijven, maar ja dat weet je ook niet van te voren! Dus voor de volgende keer staat het hotel zeker op mijn lijstje.