balitrip.reismee.nl

De reis van Yogyakarta naar Bandung

Vanuit Yogyakarta met de trein naar Bandung bandoeng is een bloemen stad, het is de derde grootste stad van Indonesië. Het is een drukke en chaotische stad;met bijna 2,5 miljoen inwoners. Bandung wordt ook wel gezien alleen studentenstad vanwege de diverse scholen en universiteiten. Vanuit ons hotel Arista hebben we om 07.00u een taxi genomen naar het station van Yogyakarta De treinkaartjes hadden we al van te voren gekocht om verzekerd te zijn van een zitplaats.Yogyakarta is tevens een drukke stad en het verkeer raast langs elkaar heen, Waar we eigenlijk geen rekening mee hebben gehouden ,zijn de files.Om ongeveer 08.10 u kwamen aan op het station ,het was krap aan,maar gelukkig we hebben de trein kunnen halen. Al met met al wat een ervaring. We kwamen nog andere buitenlanders tegen, zo kwamen we aan de praat met een Australiër die samen met zijn Indonesische vriendin op familie bezoek gingen.Hij heeft ons wat tips gegeven. Ook kwamen we toevallig een Indonesche meisje tegen die vloeiend Nederland kon praten en toevallig in Bandung woont,dat werd voor ons een stuk makkelijker We hebben voor morgen gelijk een afspraak gemaakt om ons naar Chimahi te brengen.Morgen vertrekken we naar chimahi om de graven van Roy en Rob oma,'s te zoeken .