balitrip.reismee.nl

Op zoek naar familie van Roy en Rob en ook nog gevonden

Tijdens de rit met de trein van yogjarkarta naar Bandung kwamen een meisje (Sissi) tegen die in Bandung woont. Ze sprak Nederland omdat haar ouders in Nederland wonen en een studie heeft gevolgd .Het was echt toevallig dat we haar daar zijn tegen gekomen.Teven was ze een Nederlandse reisleidster.De ouders van Roy en Rob hebben vroeger een huis in Chimahi gehad.Wat heel bijzonder was dat Sissi bij haar man in Chimahi woont.ze heeft ons geholpen om de fam van Roy en Rob te zoeken. De twee oma,'s van Roy en Rob zijn in Chimahi begraven. Het was erg moeilijk om de locatie te vinden op welke begraafplaats ze liggen.Na een lange zoektocht hebben we uiteindelijk de graven gevonden en konden Roy en Rob bloemen bij de graven van beide oma,'s leggen.Dat was heel bijzonder allemaal. Na dat we de graven hadden bezocht,gingen we op zoek naar Fam in Chimahi. Sissi had het adres gekregen van Roy en Rob zijn Fam.Het adres was niet moeilijk te vinden ,maar of daar nog enige familie nog woonden was de vraag.Sissi ging eerst op zoek en kwam terug met goed nieuws.Sissi kwam toevallig de kleindochter van oma tegen.De kleindochter nam ons mee naar een oom (Nanna)die erg ziek op bed lag.Het was een emotionele ontmoeting.Roy en Rob hebben hem 37 jaar uit het oog verloren .Het was voor de jongens een zware opgave om weer van hem afscheidt te nemen.